Čemu byste nyní měli v SEO věnovat pozornost?
SEO může být velice výhodné pro mnoho typů podnikání. Mnohdy vašemu podnikání pomůže dokonce více, než samotné webové stránky, na kterých se uskutečňují transakce spotřebitelů. SEO se ale stále vyvíjí. A tak je třeba neustále sledovat nové poznatky. Jaké trendy nás provází a budou provázet rokem 2016?
SEO lidé poslední dobou chápou pouze jako kosmetické úpravy webů a mnohdy si myslí, že už pro úspěšný web není potřeba. Opak je ale pravdou. SEO ještě stále žije a žít bude. A mnohdy je ještě důležitější, než dříve. Abychom ale pracovali na optimalizaci webu efektivně, je třeba vědět, co v danou chvíli funguje a na co se máme zaměřit. Jaké trendy nás provází v tomto roce?
Obsah
Dokonalejší SEO technologie
Díky aplikacím třetích stran, widgetům, nástrojům webmasterů a dalším je dnes možné pracovat na optimalizaci webu bez nutností rozsáhlejší ruční práce. Máte-li například web ve WordPressu, naleznete spoustu plugin, které vám pomohou se SEO optimalizace vašeho webu.
Zmíněné technologie pomohou, a ne málo. Pokud ale chcete, aby vaše SEO bylo dokonalé, je třeba mu věnovat spoustu času a úsilí. Optimalizace webu zkrátka sama od sebe nefunguje.
Relevantní obsah
Dříve bylo důležité, aby webová stránka měla titulek, podnadpisy a text, který obsahoval co nejvíce klíčových slov týkajících se dané oblasti podnikání. Nyní je vše jinak. Google se zaměřuje na to, aby uživatelům poskytl co nejrelevantnější výsledky vyhledávání. Stránky již zdaleka nejsou hodnoceny pouze na základě klíčových slov, ale i kvality obsahu, externích odkazů atd.
Sdílení vašich příspěvků je klíčové
Mnoho podnikatelů mnohonásobně zvýšilo své prodeje díky sdílení jejich zajímavých příspěvků prostřednictvím Facebooku, LinkedInu, Instragramu a dalších. Sociální sítě mají miliony denně aktivních uživatelů, kteří rádi komentují, hodnotí a sdílejí zajímavé příspěvky. Je škoda nevyužít jejich potenciálu.
Optimalizace pro mobily je nyní kritická
Díky smartphonům stále více uživatelů vyhledává informace na internetu prostřednictvím mobilních telefonů. Google se proto zaměřil na tuto skutečnost a weby, které nejsou responzivní vůči mobilním zařízením, jsou značně znevýhodněny. Proto, pokud ještě nemáte responzivní web, proveďte změny co nejdříve! Optimalizace pro mobily je v každém případě kritická.
zdroj: flickr.com
Místní výsledky vyhledávání jsou důležitější
Místní strategie vyhledávání vám může pomoci odlišit se od konkurence tak, abyste byli dohledatelní i v případě, že jste pouze malou firmou, která nemá na velké SEO dostatek financí. Lokální SEO spočívá v cílení na konkrétnější skupiny, kterým nabízí relevantnější výsledky. Zapojte uživatele z vašeho okolí co nejdříve.
Závěr
Zaměřte se na výše zmíněné trendy v SEO pro rok 2016 a vaše webové stránky budou stále úspěšné. Trendů v oblasti SEO je samozřejmě mnohem více. Ty, které jsme zmínili v článku, jsou ale nutný základ, aby se vaše stránky neutopily za stránkami konkurence.
zdroj: targetmarketingmag.com, marketersgizmo.com, searchengineland.com, searchengineguide.com, foto: flickr.com