Špatné tlumiče = nebezpečná jízda. Jak je poznat?
Na silničních komunikacích je naší povinností snažit se o to, abychom neohrožovali okolní cestující. Jenže ne vždycky je nehoda naší vinou. Někdy se stává, že nám automobil zkomplikuje jízdu a rozhodne se, že nyní zrovna nepojede. Nemůžeme mu to dávat však za zlé, auto je jenom stroj, který se každodenním používáním opotřebovává. A tlumiče jakožto jeho nedílná součást není výjimkou. Bohužel právě špatné tlumiče výrazně zvyšují riziko černého scénáře. Jak je odhalit zavčasu?
Pérování jako jeden z prvních signálů
Není tajemstvím, že každý z řidičů automobilu by měl své vozidlo poslouchat. A pokud mu přijde něco zvláštního, měl by se nad tím pozastavit a svůj vůz nechat zkontrolovat. Zejména když nabydeme pocit, že automobil takzvaně péruje, měli bychom zpozornit, protože právě v tento okamžik máme asi co do činění se špatnými tlumiči.
Pérování nebo prakticky neustálé houpání automobilu jsou přesně ty ukazatele říkající, že je třeba zavítat do servisu. Tlumiče se totiž starají o to, abychom zůstali koly na silnici a pokud nefungují, hrozí riziko vylétnutí ze zatáčky.
Když se komfort jízdy zhorší
Obecně však vnímejte jízdu. Pokud máte pocit, že se její komfort výrazně zhoršil (kupříkladu pokud má auto výrazně nižší světlou výšku), opět je to alarmující zjištění poukazující na tlumiče a návštěva autoservisu v co nejkratším možném časovém intervalu je nutná.
Samozřejmě ne vždycky mohou být viníkem tlumiče, ale podobné signály na nějaký problém ukazují. Prasklé pružiny, závada motoru a jiné – vše, pokud bude zanedbané, však může vést k naplnění černého scénáře, o který nikdo nestojí.
Kolik vás to bude stát?
Nabízí se otázka, kolik vás to vlastně bude stát, pokud bychom se podívali na opravu tlumičů. To je samozřejmě otázkou na konkrétního servisního technika. Také se musíme odrážet od modelu vozidla a značky auta či roku jeho výroby.