Nejčastější chyby v klíčových slovech v Google Ads
Pokud nemáte potřebné zkušenosti, PPC reklama se vám může pěkně prodražit. Jedním z nejoblíbenějších nástrojů je Google Ads – pokud s ním umíte zacházet. Nejlepší je, když vám se správnou pomůže PPC agentura v Praze, jinak hrozí, že do kampaně budete vkládat další a další peníze, ale návratnost bude nulová. Jednou z nejčastějších chyb jsou klíčová slova.
Jaká slova nepoužívat?
Častým problémem bývá přílišná obecnost klíčových slov. Taková jen zřídka přilákají nové zákazníky s úmyslem zakoupit si u vás zboží. Vy přitom platíte za každý proklik, a to i tehdy, když uživatelé teprve pátrají po tom, co vlastně chtějí.
Jednoslovná klíčová slova se sice zobrazí velkému počtu uživatelů, avšak šance na získání konverze jsou mizivé. Konkurence je totiž příliš vysoká a hledající mají k dispozici velké množství webů, které používají ta samá jednoslovná slova a ze kterých si mohou vybírat.
Duplicitní klíčová slova, diakritika nebo množné číslo místo jednotného jsou věci, na kterých při tvorbě klíčových slov nijak nezáleží. Proto není nutné snažit se zahrnout všechny tvary daných pojmů. Pokud máte rozběhnutých víc kampaní najednou, klíčová slova v nich by se neměla opakovat, jinak budete zbytečně konkurovat sami sobě.
PPC reklamy fungují na principu nabídek za kliknutí. Pokud přeci jen do klíčových slov zahrnete i ta jednoslovná nebo příliš obecná, je nesmysl dát jim stejnou nabídku za proklik jako těm konkrétním s lepší návratností investice. Už jen z toho důvodu se vyplatí mít víc kampaní a do každé dát odlišné sestavy klíčových slov s různě vysokou nabídkou.
Firma jako klíčové slovo
Jedno z klíčových slov by mělo být i název vaší firmy. Zajistí vám to první místo s největším počtem prokliků, i kdyby ho do své kampaně zahrnula konkurence. Navíc se ve vyhledávání zobrazí jak vaše reklama, tak výsledky neplaceného vyhledávání, takže máte větší šanci na proklik.