Jak zefektivnit logistiku v každém e-shopu, aneb balte zakázky rychleji a do krabic s vlastním potiskem
Vlastníte e-shop a říkali jste si, že by nebylo od věci, kdybyste zefektivnili balení objednávek? Začínají se objednávky množit a zavedením několika nových metod balení byste je mohli rychleji odesílat a zpracovávat? Začněte takzvaným layoutem skladu a pokračujte k okolí balícího pracoviště. Krabice s vlastním potiskem už jsou pak jen třešničkou na dortu.
Layout skladu neboli vymezení prostoru pro balení objednávek
Objednávky nelze balit na koleni. A už vůbec si nemůžete myslet, že pokud je tímto stylem kompletujete, bude zpracovávání rychlé. Proto si ze všeho nejdříve udělejte takzvaný layout skladu, který v praxi není ničím jiným než vymezením prostoru pro balení objednávek.
V každém skladu tedy hledejte místo, které bude odpovídat optimálnímu intralogistickému toku zboží, které se zrovna nachází v procesu odbavování objednávek. Takové místo musí být nejen v dosahu veškerých balících prostředků, ale také se zde musí nacházet dostačující osvětlení a panovat teplota odpovídající té zákonem stanovené.
Ukliďte a zorganizujte okolí balícího pracoviště
Pokud jste si vymezili prostor pro balení objednávek, je načase uklidit a zorganizovat okolí balícího pracoviště. Krabice s vlastním potiskem umístěte hned vedle lepících pásek a štítků, štítky poté vedle propisek nebo počítače, ze kterého budete generovat adresy objednavatelů. Především však zajistěte volný přístup pro doplňování chybějícího materiálu. Tím zajistíte, že se balení objednávek prakticky nezastaví.
Balící pracoviště vybavte transportním vybavením, a to buďto interními boxy nebo vozíky, které budou uskladňovat a v další fázi také přesouvat zboží k dopravním společnostem.
S balícím pultem půjde všechno snáze a rychleji
Jak už jsme zmínili, balení objednávek doslova na koleni nebude efektivní. A tak je načase, abyste si pořídili balící pult. Dostatečně velký, dostatečně prostorný, vhodný pro všechny velikosti objednávek. Při jeho montování pamatujte hlavně na to, aby byl dostatečně vysoký a byl v přijatelném sklonu. Tím minimalizujete možná zdravotní rizika těch, kteří budou balící pult obsluhovat.
A jak to bude s vybavením? Kromě menších balících materiálů musí být balící pult vybaven tiskárnou na faktury a štítkovačem, také čtečkou čárových kódů a průmyslovou váhou. A samozřejmě počítačem, ze kterého budete všechny potřebné údaje získávat.
Správní lidé a správný systém
Zatím jsme však nezmínili dvě věci, bez kterých to nemůže fungovat, ani kdyby váš sklad všechno výše uvedené nepostrádal. A tím myslíme správné lidi a správný systém. Aby bylo balení objednávek skutečně efektivní, musíte logistiku také personálně zajistit.
Aby zaměstnanci pracovali efektivně a počet denně zabalených objednávek se blížil k rekordním cifrám, nastavte normu a následně výkonnostní model, který bude napojen na odměny. Správný systém se záhy nastaví sám a bude vyplývat z iniciativy pracovníků. Jelikož budou motivováni odměnami, jejich zájem o hledání rychlé, přesto kvalitní cesty ke kompletaci objednávek bude vydatný.
Myslete i na design expedovaných objednávek
Kromě toho, aby váš e-shop objednávky expedoval co nejrychleji a nejefektivněji, myslete i na tu marketingovou část. Když zákazník obdrží váš balík, pozná, že je od vás? A bude si vás pamatovat i pro příště? To jistě chcete. Skvělým řešením, jak toho dosáhnout, jsou krabice s vlastním potiskem. Ty jasně a na první pohled řeknou zákazníkovi, co mu přišlo. A tím, že název či logo vašeho e-shopu bude mít takhle krásně na očích, si vás i lépe zapamatuje pro příště.