Jak začít podnikat
Podnikání jako takové je vždy rozhodnutím, kterému musí předcházet důsledná analýza a kvalitní rozhodovací proces. Není možné jít do podnikání takříkajíc po hlavě a nemít celou strategii promyšlenou. Prvním krokem, pokud se člověk rozhoduje podnikat, je jeho současná situace a fakt, co od podnikání skutečně očekává. Studenti mohou začít podnikat prakticky bez omezení, jelikož je živí jejich rodiče a pokud se jim jejich „malé“ podnikání nepovede, nic se prakticky neděje.
Moderní druhy podnikání
Dnes se bavíme o podnikání spíše v oblasti IT. Takzvané internetové podnikání je cestou, jak si může každý, ano, záměrně říkám každý, vydělat. Hodně jsem slyšel lidi mluvit o tom, že není práce, že nemají co dělat a že je problém alespoň nějakou brigádu najít. Na internetu je spousta nabídek spolupráce, výpomoci a práce, kterou takříkajíc „nikdo nechce dělat“. Jde o internetové podnikání ve své bazální fázi. Jde o ruční registraci do katalogu, kterou zvládne skutečně každý, jde o hledání nejrůznějších informací. Může jít i o napsání textu v daném oboru, kde člověk studuje nebo pracuje. V tom se přeci vyznáte, takže není důvod se bát napsat několik řádek textu, které budou obsahově bohaté. Následně si to korektor opraví a je na světě kvalitní a obsahově plný text. Skutečně jde o to pouze hledat a nacházet. Internetové podnikání je šance pro všechny.
Nulové počáteční náklady
Pro internetové podnikání jsou opravdu na začátku nulové počáteční náklady. Prakticky každý je ochoten vám nabídnout dohodu o provedení práce (samozřejmě je na vás tuto dohodu připravit, ale to je také otázka hledání a nacházení věcí na webu). Když pak nějakému poptávajícímu řeknete, že zatím nemáte živnostenský list, ale že máte připravenou dohodu o provedení práce, rád vám zakázku přidělí, jelikož je mu jedno, jakým způsobem se mu vaše mzda dostane do nákladů. Jenom ji tam prakticky chce mít. Tak nečekejte na další pobídky. Jestli chcete skutečně pracovat, začněte hledat práci. A určitě ji najdete. Nebudete asi první měsíc brát desetitisíce korun, ale kvalitních a zodpovědných lidí je v českém internetovém podnikání skutečně málo.