Facebook cílí reklamu podle vašeho nákupu
Facebook přichází se zajímavou myšlenkou cílení reklamy. Poznávací znamení má být vaše zkušenost a vaše předešlé nákupy. Facebook k tomu využívá zákaznických karet a dat, která tyto karty obsahují. Celý přístup je velice jednoduchý.
Princip cílení reklamy Facebooku
Facebook se snaží cílit reklamu podle největší možné relevance. Využívá k tomu data ze zákaznických karet. Tyto karty jsou prakticky odkudkoliv. Z potravin, obchoďáku, obchodu s oblečením, drogerie a podobně. Pomocí nákupu lidí vlastnící tyto karty dokáže Facebook analyzovat vaše nákupní procesy a využít toho při cílení reklamy.
Co to jsou zákaznické karty?
Zákaznické karty má prakticky každý z nás. Jsou to různé členské karty, karty z obchodu, slevové kartičky či permanentky. Všechny tyto karty jsou navázány na nějakou osobu a například email nebo telefon. A právě spárování těchto dat s Facebookem dává obrovské možnosti toho, jak správně cílit reklamu. Poznávací znamení je tedy to, kdy a co nakupujete. Od toho se odvíjí další výpočty, analýzy a predikace při cílení reklamy.
Facebook spolupracuje s Epsilon, Acxiom a Datalogix
Společnosti Epsilon, Acxiom a Datalogix se spojili s Facebookem, aby společně testovali výše popsané cílení reklamy. Jako vzorový příklad se používá cílení reklamy jednoho z největších dodavatelů slazených nápojů ve světě na osoby, které si například v minulém měsíci koupili tento nápoj. Je to velice jednoduché a stačí mít pouze databázi zákaznických karet, které se při nákupu uplatní ať už kvůli slevě, věrnostnímu programu či jinému důvodu.